Strona główna Mapa strony Poleć stronę znajomemu
Podaj adres e-mail osoby, której chcesz polecić artykuł: Podaj imię polecającego: Podaj swój adres e-mail:
Rejestracja telefoniczna w Centrum Medycznym - 32 419 03 59
Twój uśmiech w rękach specjalistów - Czy wiesz że...

Protetyka

Czy wiesz, że całkowita lub częściowa utrata zębów,a nawet jednego zęba mogą prowadzić do
poważnych powikłan zdrowotnych?

Utrata zębów pociąga za sobą niekorzystne zmiany. Poczynajac od naszego wygladu-
brak zębów powoduje zapadanie sie policzków i poglębienie zmarszczek-ale również ma wpływ
na nasze zdrowie.

'image'

Utrata już  jednego zęba pociąga za sobą szereg niekorzystnych zmian. Zęby sąsiednie zaczynają przechlać się w stronę luki po zębie,a zanikająca kość powoduje odsłanianie się ich korzeni.
W efekcie często spotykam się w gabinecie z dyskomfortem pacjentów skarżących się na ból podczas spożywania zimnych i gorących napojów.

Usuniecie wszystkich zębów bocznych z pozostawieniem zębów tylko z przodu pociąga za sob bardzo poważne konsekwencje. Po pierwsze dosłownie"zapada się" twarz, co sprawia że wyglądamy starzej.

Po drugie pojawia się ból zębow przednich  przy jedzeniu. Jest to efekt przeciazenia zebow, ktore teraz przejmują  funckje zebow utraconych. W przyszlosci zeby te zaczynaja sie chwiac,robia sie stany zaplane wokol dziasel az w koncu wypadają.

Ubytki w jamie ustnej prowadza rowniez do zwyrodnienia stawow skroniowo zuchwowych -objawiajacych sie m.in silnymi bolami glowy.

Oprocz efektow funkcjonalncych brakow zebowowych mamy do czynienia z aspektem psychologicznym.
Czesto pacjenci bezzebni lub nie posiadajacych czesci zebow staja sie wycofani,zamknieci w sobie.Wstydza sie. Ma to wplyw na poprawne relacje z ludzmi,dobre zycie.

Co możemy zrobic?

Obecnie stomatologia posiada rozwiazania pomagajace protezowac pacjentow bezzebnych,uzupelniac braki czesciowe jak rowniez wstawiac jeden brakujacy zab.

W przypadku pacjentow bezzebnych nowoczesne techniki implantowania pozwalaja na odzyskanie funkcji narzadu zucia jak rowniez odzyskac piekny,harnmonijny wyglad.

Kiedy braki dotycza kilku zebow mozliwe jest wykonanie protez czesciowych,szkieletowych,kombinowanych,mostów porcelanowych oraz wszczepienia pojedynczych implantow zastepujacych utracone zeby.

Jezeli ubytki dotycza jednego zeba najlepszym i najbardziej estetycznym rozwiazaniem jest wszczepienie pojednczego implantu.Jest on bazą do osadzenia na niego korony i odzyskania pieknego usmiechu.

Zapraszamy do gabinetu na konsultacje. Pomozemy ci w odzyskaniu pelnego usmiechu.